تعمیر و تعویض خط فاضلاب

 پشتیبان گیری یا نشتی خط فاضلاب می تواند به عنوان یک صاحب خانه ناامید کننده باشد. در کنار بوی نامطبوع و تمیز کردن نامرتب لوله فاضلاب آسیب دیده، تشخیص علت اصلی مشکل فاضلاب شما می تواند دشوار باشد.

برای کمک به جلوگیری از آسیب خط فاضلاب یا کاهش یک مشکل در هنگام بروز آن، مهم است که بدانید چگونه علل اصلی ترکیدگی لوله فاضلاب را شناسایی کنید. در اینجا علل متداول ترکیدگی لوله فاضلاب، علائمی که باید به دنبال آنها باشید و اینکه . چگونه می توانید سیستم فاضلاب خود را تعمیر یا تعویض کنید، آورده شده است. شاید بخواهید مقاله نحوه تمیز کردن کف حمام را هم مطالعه کنید.

علل آسیب خط فاضلاب

از گرفتگی لوله ها گرفته تا ساییدگی و پارگی معمولی، در اینجا به چند دلیل آسیب خط فاضلاب اشاره می کنیم.

ریشه درختان

یکی از شایع ترین علل آسیب خط فاضلاب ریشه درختان است. ریشه های درخت در حین رشد از منابع آب پیروی می کنند. از آنجایی که خطوط فاضلاب زباله های مایع را حمل می کنند، ریشه ها به طور طبیعی به منبع جذب می شوند - به ویژه زمانی که یک نشتی کوچک در لوله کشی وجود داشته باشد.

هنگامی که با لوله فاضلاب تماس پیدا می کند، ریشه های درخت شروع به پیچیده شدن می کند و به لوله ها می شکند، گرفتگی، ضعیف شدن و حتی شکستن سازه. لوله‌های فاضلاب سفالی که معمولاً در خانه‌های قدیمی یافت می‌شوند، بیشترین آسیب را از ریشه درختان دارند.

پوسیدگی لوله ها

اگرچه لوله های ساخته شده از فولاد و چدن برای جلوگیری از زنگ زدگی گالوانیزه می شوند، اما این لوله ها به دلیل تجمع کلسیم و منیزیم ناشی از سایش و پارگی منظم در معرض خطر بالایی برای خوردگی هستند. اگر خوردگی درمان نشود، می تواند لوله را مستعد نشت و ترک کند.

گرفتگی لوله ها به دلیل آوار و اجسام خارجی

خطوط فاضلاب خانه شما فقط برای رسیدگی به زباله های انسانی و دستمال توالت مجهز هستند. از شستشوی زباله‌ها مانند لفاف‌ها و حوله‌های کاغذی خودداری کنید، زیرا نمی‌توانند به‌درستی متلاشی شوند و می‌توانند باعث ایجاد انسداد شوند که مواد تمیزکننده تخلیه نمی‌توانند آن‌ها را برطرف کنند. در آشپزخانه، روغن و روغن پخت و پز و گریس نیز می توانند لوله ها را در صورت ریختن در سینک مسدود کنند. این مایعات را در ظرفی بریزید و بگذارید خنک شوند و سپس در سطل زباله بیندازید.

دماهای شدید

در طول دمای شدید و هوای سرد، لوله های یخ زده می توانند در نتیجه گسترش یخ شکسته شوند. با این حال، فقط هوای سرد نیست که می‌تواند باعث پارگی لوله‌ها شود - اگرچه بعید است که گرمای شدید نیز می‌تواند لوله‌ها را ترکاند.

علائم ترکیدگی لوله فاضلاب

برای جلوگیری از آسیب بیشتر، مهم است که علائم سیستم فاضلاب آسیب دیده را بدانید تا بتوانید فوراً اقدام کرده و با یک تکنسین خدمات مجرب تماس بگیرید.

عدم تخلیه آب از لوله فاضلاب یا بوی بد فاضلاب

حیاطی که آب گرفته است می تواند نشانه شکستگی لوله فاضلاب باشد. خطوط فاضلاب را می توان در هر جایی بین چند فوت تا شش فوت زیر زمین دفن کرد، با آب و هوای سردتر که نیاز به لوله های عمیق تر دارد. برای خطوط فاضلاب نزدیک به سطح، یک لوله شکسته می تواند به سرعت شروع به جمع کردن آب کند که از طریق چمن نفوذ می کند و روی سطح قابل مشاهده می شود. ممکن است بتوانید بوی فاضلاب را قبل از بیرون آمدن آن حس کنید، زیرا گاز فاضلاب می تواند از خاک حیاط شما نفوذ کند.

مشکلات زهکشی

در حالی که برخی از گرفتگی ها به دلیل لوله ای است که مستقیماً از شیر آب یا دوش منتهی می شود، اگر چندین منطقه تخلیه خانه مسدود شده باشد، می توانید انسداد را در خط اصلی فاضلاب تشخیص دهید. توالت ها می توانند در مورد انسداد شدید هشدار دهند اگر صداهای غرغر عجیبی در هنگام برگشت هوا به بالای خط ایجاد شود.

 وجود نم و رطوبت در دیوار 

در صورت نشتی یا شکستن خط فاضلاب در خانه، ممکن است آسیب آب رخ دهد. یکی از اولین نشانه ها پخش شدن کپک بر روی کف یا دیوار است. این می تواند به شکستگی خط فاضلاب در خانه اشاره کند، در این صورت باید فوراً با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید.

تعمیر و تعویض خط فاضلاب

اگر خط فاضلاب شما دچار نشتی یا شکستگی شد و نیاز به تعمیر داشت، دو راه دارید: حفر ترانشه در اطراف لوله فاضلاب یا استفاده از تعمیرات خط فاضلاب بدون ترانشه. تعمیر فاضلاب بدون ترانشه زمان و مقرون به صرفه است در حالی که نیاز به حفاری کمی دارد. برای شروع فرآیند، تکنسین ها از یک دوربین فیلمبرداری برای ورود به خط فاضلاب استفاده می کنند و تعمیرات را توصیه می کنند. سپس، یکی از دو تعمیر لوله کشی معمولاً توصیه می شود:

 آستر لوله 

اگر آسیب به لوله فاضلاب شما کم باشد، می توان از آستر لوله برای وارد کردن یک لوله بادی که با اپوکسی پوشیده شده است در خط فاضلاب خود استفاده کرد. از آنجا، لوله باد می شود و روی خط موجود فشار می آورد. در حالی که اپوکسی در برابر خط فاضلاب موجود است، اپوکسی سخت شده و سفت می شود و نشت را ترمیم می کند. سپس لوله بادی را می توان برداشت و خط فاضلاب را تعمیر کرد.

2. ترکیدگی لوله

 هنگامی که خط فاضلاب برای استفاده از تکنیک پوشش لوله آسیب زیادی می بیند، می توان تعمیر بدون ترانشه تهاجمی تر انجام داد. تکنسین ها یک قطعه مخروطی شکل را از طریق خط فعلی شما وارد می کنند و لوله را از بین می برند در حالی که بلافاصله آن را با یک لوله جدید جایگزین می کنند. این فرآیند گران‌تر و از نظر زمانی کم‌تر است، اما نیازی به حفاری گسترده ندارد.

اگر لوله های شما بدون تعمیر آسیب دیده اند، ممکن است مجبور شوید به روش های سنتی تعویض خط فاضلاب متوسل شوید. این یک روش بسیار تهاجمی و پرهزینه است که به تکنسین ها نیاز دارد تا حیاط شما را حفر کنند تا خطوط آسیب دیده یا شکسته را آشکار کنند. با این حال، اگر سیستم فاضلاب خانه شما آسیب زیادی داشته باشد، حفاری ضروری است.

چگونه از خطوط فاضلاب خود محافظت کنیم

اگرچه همه آسیب های خط فاضلاب قابل پیشگیری نیستند، در اینجا سه مرحله برای مراقبت از سیستم فاضلاب وجود دارد:

1. یک بار در سال بازرسی خط فاضلاب را دریافت کنید - برای تأیید اینکه سیستم فاضلاب شما در شرایط خوبی کار می کند، یک متخصص را استخدام کنید تا حداقل سالی یک بار بازرسی انجام دهد. برخی از شرکت های لوله کشی یک بازرسی دوربین ارائه می دهند تا بتوان داخل لوله فاضلاب شما را از نظر خوردگی یا گرفتگی بررسی کرد.

2. درختانی را که به خط فاضلاب آسیب می رسانند حذف کنید - اگرچه تهاجم ریشه به خط فاضلاب شما اغلب به دلیل ترک یا نشتی در لوله ایجاد می شود، اما همچنان توصیه می کنیم پس از تعمیر یا تعویض لوله، درخت را از منطقه خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که این مشکل دوباره در آینده ایجاد نمی شود.

3. از سیستم فاضلاب خود به درستی استفاده کنید - به خاطر داشته باشید که فقط زباله های انسانی و کاغذ توالت را در خطوط فاضلاب دفع کنید. هر ماده دیگری که وارد سیستم شود می تواند باعث انسداد شود.

نظرات

  1. امروزه با ازدیاد جمیعت در ساختمان های آپارتمانی به ویژه در تهران، مصارف آب و فاضلاب نیز افزایش پیدا کرده است. همین مسئله سبب شده تا خیلی از مردم با مشکلات فاضلابی از جمله گرفتگی لوله یا پر شدن چاه فاضلاب رو به رو شوند. از طرفی دیگر، شرکت های لوله بازکنی تهران نیز بسیار زیاد شده اند و همین مسئله میتواند نگران کننده باشد چون انتخاب یک شرکت معتبر را فوق العاده سخت می کند. امروز قصد داریم در همین مطلب روش های مختلف کلاهبرداری شرکت های لوله بازکنی را به شما معرفی کنیم

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

3 ابزار برای گرفتگی لوله ها