نحوه تنظیم سیفون توالت فرنگی

 توالت در خانه شما دارای چندین جزء مخزن است، اما هر بار که توالت را می‌شویید تنها دو شیر مخزن کار می‌کند: شیر فلاش، که با فشار دادن اهرم فلاش، آب ذخیره شده در مخزن را به داخل کاسه توالت آزاد می‌کند. و شیر پرکننده (که به طور سنتی به عنوان توپک نیز شناخته می شود)، که جریان آب را که پس از شستشوی مخزن دوباره پر می شود، کنترل می کند.

در حالی که شیر فلاش به ندرت نیاز به توجه دارد، انجام تنظیماتی در شیر پرکننده برای اطمینان از شستشوی مناسب بسیار معمول است. شیر پرکننده دارای یک شناور یا وسیله دیگری است که با سطح آب در مخزن توالت حرکت می‌کند، پس از شستشو، مخزن را با آب تازه پر می‌کند و با پر شدن مخزن آن را خاموش می‌کند.

هنگامی که توالت به طور کامل شسته نمی شود، ممکن است تنظیمات دریچه پرکننده ضروری باشد. این می تواند به این دلیل اتفاق بیفتد که آب کافی در مخزن وجود ندارد یا شیر آنقدر بالا تنظیم شده است که سیگنال قطع شدن آب را بدهد، بنابراین همچنان به داخل لوله سرریز می ریزد.

هر نوع شیر پرکننده روشی برای تنظیم سطح آب در مخزن دارد. روش دقیق تنظیم سطح آب به نوع شیر پرکن توالت شما بستگی دارد.

همچنین می توانید مقاله " چگونه از کار کردن مداوم فلاش تانک جلوگیری کنیم " را مطالعه کنید

نحوه تنظیم شناور

دریچه‌های پرکننده پیستونی  توسط یک توپ شناور متصل به میله شناور برنجی افقی کار می‌کنند. میله برای بالا و پایین بردن یک پیستون یا پیستون در بدنه بالکک حرکت می کند که جریان آب به مخزن را شروع و متوقف می کند. این طرح به دلیل شکل مکانیزم نامگذاری شده است که به درستی به عنوان توپک شناخته می شود. پیستون از یک حلقه O یا واشر چرمی برای تشکیل یک مهر و موم استفاده می کند تا از نشت آب از بالای شیر پرکننده جلوگیری کند.


این نوع بالکن در حال حاضر تا حدودی غیر معمول است و تقریباً هرگز در توالت های جدید یافت نمی شود. اما این یک مکانیسم قابل اعتماد است که بسیاری از توپ های بالکن از نوع پیستونی هنوز در حال کار هستند.

سطح آب را تنظیم کنید

میله شناور را به آرامی به سمت بالا خم کنید تا سطح پر شدن آب در مخزن افزایش یابد یا آن را به سمت پایین خم کنید تا سطح پر شدن را کاهش دهید.

سطح آب را تماشا کنید

سطح آب باید زیر بالای لوله سرریز مخزن باشد. اگر اینطور نیست، به تنظیم ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نحوه تنظیم شناور دیافراگمی: برنجی

یک بالک دیافراگمی کاملاً شبیه به سبک پیستون است، با این تفاوت که خود شیر از میل پیستون استفاده نمی کند، بلکه دارای یک مهر و موم دیافراگمی در داخل بدنه شیر گرد است. همچنین دارای یک میله شناور و توپ برای کنترل تخلیه آب است که آن را به یک بالکن واقعی تبدیل می کند. مجموعه اهرم یک دکمه پلاستیکی را در بالای کاپوت حرکت می دهد که به نوبه خود روی دیافراگم لاستیکی یا پلاستیکی فشار می دهد تا جریان آب را کنترل کند.

از نظر تاریخی، این نوع بالکن یک نوآوری دیرتر نسبت به سبک کلاسیک پیستون است، اما در حال حاضر به ندرت در توالت های جدید یافت می شود.

سطح آب را تنظیم کنید

سطح آب را با خم کردن ملایم میله شناور برنجی به سمت بالا تنظیم کنید تا سطح پر شدن آب افزایش یابد یا سطح آب را پایین بیاورید.

سطح آب را تماشا کنید

سطح آب باید زیر بالای لوله سرریز مخزن باشد. به انجام تنظیمات کوچک ادامه دهید تا سطح آب به جایی که باید باشد برسد.

نحوه تنظیم شناور دیافراگمی: پلاستیکی

این نسخه پلاستیکی توپ های دیافراگمی قدیمی تر ساخته شده از برنج است. در این طرح، مجموعه اهرمی یک دکمه پلاستیکی را در بالای کاپوت حرکت می‌دهد که به نوبه خود روی دیافراگم لاستیکی یا پلاستیکی فشار می‌دهد تا جریان آب را کنترل کند.

با این حال، در توپک های پلاستیکی دیافراگمی جدیدتر، یک پیچ تنظیم در بالا وجود دارد که ارتفاع میله شناور و توپ را تنظیم می کند. این آخرین نسخه از شیر پرکننده است که می توان آن را یک بالکن واقعی نامید. هنوز هم می توان واحدهای جدید را خریداری کرد، اگرچه تا حد زیادی با سبک محبوب تر فنجان شناور جایگزین شده است.

1- پیچ را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید

با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ بالای شیر را بچرخانید. چرخاندن پیچ در خلاف جهت عقربه های ساعت سطح آب را بالا می برد در حالی که چرخاندن پیچ در جهت عقربه های ساعت سطح آب را پایین می آورد.

2-سطح آب را تماشا کنید

سطح آب باید زیر بالای لوله سرریز مخزن باشد. در صورت نیاز به تنظیم ادامه دهید تا سطح آب مناسب را بدست آورید.

نحوه تنظیم شیر پرکننده فنجان شناور

شیر پرکننده فنجان شناور به دلیل هزینه کم و عملکرد بادوام، طرح استاندارد فعلی است که در اکثر توالت های جدید استفاده می شود. جریان آب توسط یک شناور پلاستیکی استوانه ای که در امتداد شفت شیر پرکننده به بالا و پایین حرکت می کند، کنترل می شود. گاهی اوقات به این "بدون شناور" می گویند زیرا میله و توپ شناور سنتی ندارد، اما در واقع از یک دستگاه شناور استفاده می کند. فنجان شناور توسط یک مکانیزم پیچ پلاستیکی یا یک گیره فنری فلزی به یک میله فلزی نازک که شیر پرکننده را کنترل می کند وصل می شود.

1- مکانیسم پلاستیک را پیدا کنید

در برخی از شیرهای فنجان شناور، مکانیزم پیچ پلاستیکی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید تا شناور را بالا یا پایین ببرید. این مکانیسم را پیدا کنید و آن را بچرخانید تا شناور را بالا یا پایین ببرید.

2- شناور را به بالا یا پایین بلغزانید

برای پایین آوردن سطح آب، شناور را روی میله محرک به پایین بلغزانید. برای بالا بردن سطح آب، شناور را روی میله به سمت بالا بلغزانید.

3- سطح آب را تماشا کنید

سطح آب باید حدود 1 اینچ زیر بالای لوله سرریز و علامت سطح بحرانی روی شیر پر شود.

نحوه تنظیم شیر پرکننده شناور داخلی

یک نوع نسبتاً جدید از شیر پرکننده که گاهی با نام QuietFill به بازار عرضه می‌شود، دارای یک اهرم شناور داخلی مخفی در داخل سر شیر است. این شیر تقریباً مانند شیر پرکننده فنجان شناور عمل می کند، اما به عنوان یک شیر کم صداتر با قطع کننده دقیق تر تبلیغ می شود.

1- سر بالا را بچرخانید

سر بالایی شیر پرکننده را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل آن باز شود.

2- سوپاپ را به بالا یا پایین حرکت دهید

برای پایین آوردن سطح آب با این نوع شیر، کل سر شیر پرکننده را به سمت پایین حرکت دهید. برای بالا بردن سطح آب در مخزن، کل سر شیر پرکننده را بالا ببرید.

3- سر بالا را به جای خود بچرخانید

سر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا دوباره در جای خود قفل شود.

نحوه تنظیم شیر پرکننده بدون شناور یا فشار فعال

دریچه های پرکننده بدون شناور واقعی به جای شناور برای تنظیم سطح آب در مخزن توالت، از مکانیزم سنجش فشار استفاده می کنند. این شیر در زیر آب کار می کند و می تواند سطح آب را بر اساس فشار حس کند.

1- پیچ تنظیم را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید

پیچ تنظیم واقع در بالای شیر را بچرخانید. برای بالا بردن سطح آب، پیچ تنظیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. برای پایین آوردن سطح آب، پیچ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

2- سطح آب را تماشا کنید

سطح آب باید زیر بالای لوله سرریز مخزن باشد. تنظیم را تا رسیدن به سطح آب مورد نظر ادامه دهید.

نکاتی در مورد مخازنی که دوباره پر نمی شوند

مدل‌های قدیمی‌تر شیر پرکننده دیافراگم مانند بقیه بدنه شیر پرکننده، یک کلاه یا کلاه از برنج ریخته‌گری دارند، اما دکمه‌ای که دیافراگم را فعال می‌کند از پلاستیک ساخته شده است. گاهی اوقات، رسوبات کلسیم یا سایر مواد معدنی بین کاپوت برنجی و دکمه پلاستیکی ایجاد می‌شود و اصطکاک ایجاد می‌کند که باعث می‌شود دکمه در حالت بسته باقی بماند، حتی زمانی که جاده شناور و توپ از بین رفته باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مخزن توالت خالی تخلیه می شود و بالکن آب برای پر کردن آن آزاد نمی کند.

برای رفع این مشکل، مقداری روغن نافذ را به بالای کاپوت اسپری کنید، جایی که دکمه پلاستیکی از آن بیرون زده است. سپس، با حرکت دستی میله شناور به سمت بالا و پایین، دکمه را بالا و پایین کنید تا دکمه را چند بار فشار دهید. دکمه باید آزادانه کار کند و سپس بالکن باید به درستی کار کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

6 نوع وان آب گرم برای گرم کردن شما در هر زمان از سال