خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

 پاک کننده های شیمیایی فاضلاب واقعاً محصولات محبوبی برای گرفتگی لوله ها و زهکشی ها هستند. آنها به عنوان گزینه های مناسب و ارزان برای درمان سیستم لوله کشی شما به بازار عرضه شده اند. پیدا کردن آنها در فروشگاه سخت افزار بسیار آسان است، اما مسئله اصلی که همه از ذکر آن غافل هستند این است که آنها واقعاً برای سیستم لوله کشی شما مضرهستند. کارشناسان شرکت لوله بازکنی دریافته اند که این پاک کننده های شیمیایی اثرات مخربی بر لوله کشی شما دارند. و گاهی مجبور به تخلیه چاه می شوید

مهم است که در مورد محصولاتی که برای یک سیستم ضروری مانند لوله کشی استفاده می کنید، آموزش ببینید. به همین دلیل ضروری است که به خواندن ادامه دهید تا درباره پاک کننده های شیمیایی خطرناکی که در خانه خود استفاده می کنید بیشتر بدانید.

مایع لوله بازکن شیمیایی چگونه کار می کنند؟

پاک کننده های تخلیه معمولا به شکل پودر، کریستال، مایع، فوم و ژل در دسترس هستند. همه آنها اساساً به یک روش کار می کنند. مواد شیمیایی خشن موجود در محصولات با انسداد واکنش داده و گاز و گرما تولید می کنند. این محاصره را حل می کند تا آب بتواند به جریان خود ادامه دهد.

سمیت بالای موجود در زهکشی پاک کننده هایی مانند سفید کننده، پراکسید، لیمو و غیره در واقع واقعا خطرناک هستند. آنها در صورت بلع یا استنشاق می توانند کشنده باشند و حتی در صورت تماس با پوست می توانند باعث سوختگی جدی شوند. 

خطرات مایع لوله بازکنی شیمیایی چیست؟

آسیب به لوله ها

پاک کننده های تخلیه شیمیایی از ترکیبی از مواد شیمیایی خشن استفاده می کنند که می توانند به راحتی از طریق هر گونه مسدودی در لوله ها بسوزند. حتی اگر لوله را از گرفتگی های احتمالی رها کند، واکنش های شیمیایی لوله های شما را در معرض گرما و گاز قرار می دهد. این می تواند برای لوله های شما کشنده باشد، به خصوص اگر لوله های نرم PVC یا قدیمی دارید که بیشتر مستعد نشتی هستند. مهر و موم های قدیمی، گچی و اتصالات فلزی نیز در صورت مواجهه بیش از حد با مواد شیمیایی خشن می توانند شروع به خوردگی کنند.

بدترین آسیبی که ممکن است رخ دهد زمانی است که پاک کننده نتواند به سرعت فاضلاب گرفتگی شما را پاک کند. لوله ها ممکن است به دلیل مشکلی مانند شکستن ریشه درخت یا شل شدن اتصالات مفصلی که پاک کننده فاضلاب نمی تواند آن را پاک کند، مسدود شده باشد. در چنین شرایطی، پاک کننده تخلیه در لوله های شما بخار می شود، که به آن فرصت کافی برای آسیب رساندن می دهد. این بدان معنی است که شما پول بیشتری را برای تمیز کردن فاضلاب  صرف می کنید.

آسیب به محیط زیست

پاک کننده های شیمیایی فاضلاب نیز یکی از مضرترین زباله های لوله کشی هستند. بقایای پاک کننده های زهکشی اغلب در آب های زیرزمینی و خاک فرو می رود. برای هر حیوان و گیاهی در منطقه و همچنین افرادی که از آب های زیرزمینی برای استفاده روزانه استفاده می کنند واقعاً مضر است. 

خطر برای صاحبان خانه

پاک کننده های تخلیه نیز با مواد شیمیایی خطرناکی ساخته می شوند که می تواند برای افرادی که از آنها استفاده می کنند بسیار مضر باشد. آنها بخارات مضری را آزاد می کنند که می تواند باعث سوختگی روی پوست، چشم ها و پوشش داخلی دستگاه تنفسی شود. آنها همچنین در صورت تماس با پوست می توانند باعث سوختگی و بثورات جدی شوند.

حتی اگر اقدامات ایمنی مانند استفاده از دستکش را انجام دهید، باز هم می توانند راهی برای سوزاندن شما پیدا کنند. اگر آنها از زهکشی پشتیبان بگیرند، از طریق لوله ها نشت کنند یا از طریق ترکیدگی لوله اسپری کنند، می تواند باعث سوختگی بسیار بدی روی پوست شود. برخی از مواد شیمیایی حتی می توانند روی پوست شما اسپری کنند، زمانی که درین را فرو می برید تا گرفتگی ها را بیرون بیاورید. این ماده برای استفاده بسیار خطرناک است.

هزینه های اضافی

در حالی که پاک کننده های فاضلاب به عنوان یک گزینه ارزان به بازار عرضه می شوند، می توانند برای صاحبان خانه بسیار گران قیمت باشند. آسیب به مخازن سپتیک و لوله ها در واقع می تواند به این معنی باشد که شما باید هزینه زیادی را برای تعمیر، نگهداری یا تعویض هزینه کنید. به همین دلیل بهتر است با کارشناسان نظافت زهکشی در قند لند تماس بگیرید.

جایگزین های امن تر برای رفع گرفتگی لوله ها چیست؟

راه های بسیار دیگری برای خلاص شدن از گرفتگی در سیستم تخلیه وجود دارد که ما یک به یک آنها را بررسی می کنیم.

ابتدا می توانید از پیستون استفاده کنید. فرو رفتن لوله اغلب می تواند فشار کافی برای از بین بردن گرفتگی ایجاد کند. این یک راه حل ارزان قیمت برای مشکل است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیستون را در اطراف زهکش ببندید تا بتوانید خلاء ایجاد کنید تا گرفتگی را خارج کنید.

همچنین می‌توانید پاک‌کننده‌های فاضلاب را در خانه درست کنید. تعدادی ترکیب وجود دارد که می توانید از آنها مانند جوش شیرین و سرکه برای سوزاندن لوله ها استفاده کنید. می توانید نصف فنجان سرکه سفید و جوش شیرین را در آبکش بریزید. مطمئن شوید که به آن زمان کافی می دهید تا از طریق گرفتگی بسوزد. مخلوط را با آب داغ تعقیب کنید تا کاملاً ما را بشویید و گرفتگی را همراه با آن از بین ببرد. با این حال، حتی این ترفندهای DIY را نیز نباید زیاد استفاده کرد، زیرا سرکه کاملا اسیدی است، اما همچنان گزینه بهتری نسبت به پاک کننده های شیمیایی تخلیه است.

حتی با وجود سایر گزینه های موجود، بهترین گزینه استخدام خدمات حرفه ای برای تمیز کردن زهکشی است. آنها کارآمدترین، ایمن ترین و قابل اعتمادترین گزینه برای مراقبت از گرفتگی در سیستم لوله کشی هستند. اگر بیشتر از آنچه که باید با این مشکل مواجه می شوید، آنها همچنین می توانند مطمئن شوند که علت اصلی مشکل را برطرف می کنند تا مجبور نباشید هر روز با گرفتگی مواجه شوید. آنها کل سیستم را به طور کامل بررسی می کنند که به آنها امکان می دهد مشکل دقیق سیستم لوله کشی را مشخص کنند.

همچنین از روش‌های ایمن مانند سیم‌های تخلیه و میل لنگ برای مقابله با گرفتگی لوله استفاده می‌کند. این کار لوله های شما را از هر گونه آسیب ایمن نگه می دارد. برخی از لوله کش ها ترکیبی از پاک کننده های زهکشی طبیعی دارند که ضمن محافظت از لوله های شما در برابر آسیب، از گرفتگی ها مراقبت می کنند.

نظرات

  1. مطلب بسیار آموزنده ای درباره خطرات انواع مایع لوله بازکنی شیمیایی نوشتید.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

3 ابزار برای گرفتگی لوله ها