ذوب لوله های یخ زده - 3 راه برای آب کردن ایمن لوله های یخ زده

 وقتی لوله ها یخ می زنند، فوراً مشکل ساز می شود. اگر یک لوله کش حرفه ای استخدام کنید، تعمیرات می تواند بسیار گران باشد. همچنین، اگر لوله های شما به دلیل یک رویداد آب و هوایی غیر معمول (سرما شدید گرداب قطبی) یخ زده باشد، به احتمال زیاد بسیاری از افراد دیگر نیز مشکلات مشابهی خواهند داشت. ممکن است چند روز طول بکشد تا لوله‌کش به شما برسد. در این پست، سه گزینه برای آب کردن ایمن لوله های یخ زده، به علاوه نکاتی برای لوله های تخلیه یخ زده، تعمیرات اضطراری و اجتناب از یخ زدگی لوله ها را پوشش خواهیم داد. ممکن است بخواهید بدانید که دستگاه سه نظام لوله بازکنی چیست؟

ذوب لوله های یخ زده - 3 گزینه، نکات به علاوه برای لوله های تخلیه منجمد

حرارت مستقیم

برای آب کردن لوله ها با حرارت مستقیم، نقطه یخ زدگی لوله را پیدا کنید و حرارت را مستقیماً به آن قسمت اعمال کنید. نمونه‌هایی از منبع حرارت مستقیم می‌تواند یک سشوار، یک تفنگ حرارتی مانند نوعی که برای پاک کردن رنگ استفاده می‌شود، یا یک مشعل پروپان باشد.

برخی از گزینه ها عبارتند از:

کیت تفنگ حرارتی دوگانه SEEKONE

مشعل پروپان برنزوماتیک

نکته: مشعل با شعله باز هرگز نباید روی لوله های PEX یا PVC استفاده شود. هرگز از مشعل مستقیماً روی اتصالات لوله مسی استفاده نکنید - می توانید لحیم کاری را ذوب کرده و باعث نشتی شوید. مس رسانای خوبی برای گرما است، بنابراین گرم کردن لوله در فاصله 12 اینچی از محل اتصال به اندازه کافی نزدیک است تا یخ در محل اتصال را پاک کند.

هنگام ذوب لوله ها، اغلب در نقاط تنگ کار می کنید. اگر از شعله باز برای آب کردن استفاده می کنید، خانه خود را در برخورد با لوله های یخ زده آتش نزنید.

مطمئن شوید که:

حداقل 2 فوت از مواد قابل اشتعال دوری کنید

یک کپسول آتش نشانی در دسترس داشته باشید

برای محافظت بیشتر از یک محافظ حرارتی (فلز تخت) در پشت لوله ای که روی آن کار می کنید استفاده کنید

گرمای محیط

این احتمالاً ساده ترین روش ذوب لوله های یخ زده است. اگر لوله یخ زده شما در داخل خانه است، به سادگی دمای اتاق را با یک بخاری فضایی افزایش دهید. اگر لوله یخ زده زیر سینک است، بخاری فضایی را نزدیک ناحیه ای که در باز است قرار دهید. لوله کشی را به صورت دوره ای بررسی کنید تا ببینید بخاری لوله ها را یخ زدایی کرده است یا خیر.

برای مشکلات بزرگتر، آنها "بخاری گلوله ای" هستند که با نفت سفید کار می کنند و اکنون واحدهای مشابهی هستند که روی پروپان کار می کنند. این دستگاه ها دارای شیلنگی هستند که می تواند به سیلندرهای 20، 40 یا 100 پوندی متصل شود. بسته به اندازه واحد بین 30 تا 85 هزار BTU تولید می کنند.

هنگام استفاده از این نوع بخاری ها، بزرگترین خطر مونوکسید کربن است. ایمن بمان! دستورالعمل های تهویه بخاری خود را دنبال کنید. بدون آب رفتن بهتر از خفگی است.

اگر لوله های یخ زده زیر یک تریلر خانه هستند، چادر زدن بخاری برای هدایت گرما به آن منطقه باید با استفاده از مواد غیر قابل اشتعال انجام شود. فاصله ایمن را از مواد قابل اشتعال حفظ کنید. باز هم، توصیه های سازنده را برای بخاری قابل حمل خاص خود دنبال کنید.

بخاری های فضایی هر ساله باعث آتش سوزی می شوند و در حین استفاده باید تحت نظر باشند. برای مواقع ضروری یک کپسول آتش نشانی در دسترس داشته باشید.

در فصول سرد سال بهتر است در مورد نحوه تنظیم حالت سرمایش و گرمایش پکیج اطلاعاتی داشته باشید.

جت کردن

حرفه ای ها از ماشین های بخار برای آب کردن خطوط فاضلاب یخ زده استفاده می کنند، اما برای یک کار کوچک می توانید واحدی بسازید که بر روی همان اصل کار می کند با یک پمپ کوچک از یک آکواریوم یا چیزی مشابه. ویدئوی زیر این روند را نشان می دهد.

آب گرم سریعتر عمل می کند، اما هر آبی که به خط یخ زده پمپ شود، یخ را ذوب می کند و انسداد را پاک می کند.

توجه: پس از ذوب شدن خط، جریان کوچکی از آب را برای جلوگیری از یخ زدن مجدد آن اجرا کنید.

ذوب لوله های تخلیه منجمد

اگر با لوله تخلیه یخ زده سر و کار دارید، ابتدا آن را در تله بررسی کنید. بقیه لوله باید خالی باشد. اگر اینطور نیست، تخلیه به درستی کار نمی کند. به عنوان مثال، با گذشت زمان، براکت های نگهدارنده ممکن است از بین بروند و باعث افتادگی در خط تخلیه شود. این آب اضافی را نگه می دارد که می تواند یخ بزند.

این اتفاق سال گذشته برای یکی از دوستان با خط تخلیه PVC برای ماشین لباسشویی رخ داد. لرزش دستگاه باعث سر خوردن خط در گیره شد.

وقتی مقداری حرارت روی تله گرفتید، می توانید آن را جدا کرده و تمیز کنید و بقیه یخ را خارج کنید. تله را دوباره با دقت نصب کنید و نشت آن را بررسی کنید.

تعمیرات اضطراری لوله های یخ زده

آب کردن لوله یخ زده ممکن است اولین قدم در حل مشکل شما باشد. وقتی آب یخ می زند، منبسط می شود. این انبساط می تواند خطوط لوله کشی را ترک کند و باعث آسیب آب شود.

قبل از شروع کار بر روی لوله های خود، مطمئن شوید که محل قطع برق خانه شما، از جمله قطع کننده اصلی که در آن آب وارد می شود، می دانید. این به شما امکان می دهد در صورت نشتی آسیب را به حداقل برسانید.

تعمیرات موقت در لوله های تخلیه را می توان با نوار چسب مرغوب مانند Flexseal انجام داد. این شما را تا زمانی که بتوانید آنها را به درستی تعمیر کنید، نگه می دارد.

خطوط آب تحت فشار باید به طور متفاوت مورد توجه قرار گیرد. لوله را در دو طرف نشتی ببرید، به فروشگاه بروید و مقداری شلنگ به اندازه کافی بزرگ بگیرید که روی لوله و گیره های شلنگ قرار بگیرد. شلنگ را روی خط در هر انتها چندین اینچ بلغزانید (از دهانه آسیب دیده وصل می شود). شیلنگ را با گیره های شلنگ در جای خود محکم کنید.

این یک راه حل دائمی نیست، اما در مواقع اضطراری به شما کمک می کند. قبل از رفتن به محل کار یا به رختخواب، آب را خاموش کنید - هر زمان که منطقه را بدون نظارت ترک کردید. گاهی اوقات وصله‌های لوله نشت می‌کنند، بنابراین بهتر است محتاط باشید تا اینکه دوباره به یک آشفتگی برگردید.

اگر در داخل دیوار نشتی دارید، از برداشتن سنگ ورق و تلاش برای تعمیر آن نترسید. اگر یک متخصص را استخدام کنید، او نیز باید به منطقه نشتی برسد تا آن را برطرف کند. رسیدن به نشت زودتر و نه دیرتر آسیب آب را به حداقل می رساند، ارزش این خطر را دارد. مراقب باشید و احتیاط کنید، اما کار را انجام دهید. کمترین آسیب را به فضا وارد کنید تا تعمیر آن هزینه کمتری داشته باشد.

برنامه ریزی برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها

در سرمای استثنایی همیشه مفید است که درهای ناحیه زیر سینک را باز کنید تا هوای گرم وارد فضا شود و در وهله اول از بروز مشکلات جلوگیری شود. مطمئن شوید که مقدار زیادی سوخت برای منبع گرمایش مورد علاقه خود در زمستان دارید. از اقدامات پیشگیرانه مانند نوارهای حرارتی و عایق بندی مناسب برای محافظت از لوله ها در برابر یخ زدگی استفاده کنید. پست دیگری با نکات پیشگیرانه دقیق تر در آینده منتشر خواهد شد. می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری را در پست «جلوگیری از یخ زدگی لوله‌ها – گزینه‌های سرمای شدید، نکات ساختمانی به علاوه» دریافت کنید.

لوله های یخ زده هرگز انتظار نمی رود، اما داشتن دانش کافی می تواند روند تعمیر را با درد و هزینه کمتری کاهش دهد. تعمیر لوله کشی در آب و هوای شدید بسیار دشوار است و پیشگیری روش بهتری است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

6 نوع وان آب گرم برای گرم کردن شما در هر زمان از سال