روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب

 چیزهای کمی برای صاحب خانه ها بدتر از بوی گاز فاضلاب ناشی از سپتیک تانک یا سیستم لوله کشی آنها وجود دارد. طیف گسترده ای از مسائل وجود دارد که می تواند باعث انتشار گازهای فاضلاب در خانه شود و ممکن است این بو چیزی کوچک باشد یا به راحتی قابل رفع باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، چگونه متوجه می شوید که آیا در خانه خود بوی فاضلاب دارید؟

شناسایی بوی فاضلاب در خانه شما کاملاً واضح است. بوی آن شبیه به فضولات پوسیده یا حتی فضولات است. رسیدگی به بوی گاز فاضلاب در خانه بسیار مهم است زیرا انتشار سولفید هیدروژن و سایر مواد شیمیایی سمی می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

آیا در حال حاضر با پساب فاضلاب یا بوی گاز فاضلاب در خانه خود مواجه هستید؟ مهم است که بدانید چه چیزی باعث ایجاد این بو می شود و بهترین قدم برای رفع مشکل چیست. در این مقاله، تمام مسائل مختلفی را که می‌توانند باعث بوی فاضلاب در خانه شوند، بررسی می‌کنیم و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل ارائه می‌کنیم.

دلایل بوی بد فاضلاب

برای پی بردن به علت واقعی بوی گاز فاضلاب در خانه، ممکن است طیفی از مسائل مختلف باعث ایجاد بوی بد شود. بیایید نگاهی عمیق به آنچه می تواند باعث بوی گازهای فاضلاب در خانه شود بیاندازیم.

خط تخلیه مسدود شده

جهانی ترین مشکلات زهکشی نیز یکی از قابل توجه ترین برای صاحبان خانه و مشاغل است. هنگامی که یک زهکش مسدود می شود، آب نمی تواند به آرامی از طریق سیستم زهکشی عبور کند.

این باعث می شود که آب پشتیبان و بی اثر به حوضچه بالا علاوه بر خطوط فاضلاب حذف شود. این فرآیند می‌تواند ناشی از تجمع زباله در دوره‌های زمانی طولانی یا رسوب مکرر مواد در زهکشی باشد که باعث گرفتگی می‌شود.

مو، غذا، چربی و چربی، صابون و شامپو یا هر ماده جامد دیگری می تواند منجر به مسدود شدن مجرای آب شود. بهترین روش پیشگیرانه محدود کردن رسوب این نوع مواد در زهکشی است.

بهترین راه حل برای گرفتگی زهکشی تماس با یک شرکت تخلیه مسدود شده مانند KJC Drainage که در پورتسموث مستقر هستند، برای ارزیابی شدت و سرسختی گرفتگی است. برخی از گرفتگی ها را می توان با اقدامات DIY، مانند تمیز کردن تله p یک زهکشی برطرف کرد. با این حال، روش از بین بردن گرفتگی باید توسط یک متخصص تشخیص داده شود، به خصوص اگر مشکل اغلب رخ می دهد.

رفع گرفتگی زهکشی دوش می تواند مشکل سازتر باشد، زیرا ساختار زهکشی اغلب مسدود و غیر قابل دسترس است. در این نوع شرایط، یک مارپیچ تخلیه (مار) ممکن است تنها ابزاری باشد که می تواند گرفتگی فاضلاب را باز کند.

برای گرفتگی زهکشی های بیرونی، مقصر معمولاً زباله هایی مانند برگ ها و گل و لای هستند که سیستم زهکشی را فرا گرفته اند و در نتیجه باعث ایجاد پشتیبان می شوند. زهکشی های بیرونی به اندازه زهکشی های داخلی حیاتی هستند و هرگز نباید گرفتگی ها را نادیده گرفت.

فرونشست یک عامل خطر احتمالی برای مسدود شدن مکرر زهکشی بیرونی است. این زمانی اتفاق می‌افتد که انسدادها اغلب بدون درمان رها می‌شوند و به دلیل اشباع مکرر زمین منجر به ضعیف شدن پایه‌ها می‌شود.

لوله های هواکش مسدود شده

لوله تهویه خط فاضلاب شما در خارج از منزل قرار دارد و باید به طور مرتب بررسی شود تا لوله هواکش مسدود یا مبهم نباشد.

لوله تهویه بسیار مهم است، زیرا این تله فاضلاب شما و بوی بد قابل اعمالی است که از آن منتشر می شود.

سیستم لوله کشی معیوب

زهکش ها به یک سیستم پیچیده از لوله های زهکشی متصل می شوند که فاضلاب را به سیستم های فاضلاب گسترده تر متصل می کند. مانند تمام تجهیزات سازه ای، لوله های زهکشی می توانند در طول زمان به دلیل ناپایداری مکرر زمین و تخریب تجهیزات شکسته یا شل شوند.

هنگامی که یک لوله زهکشی شکسته یا شل می شود، فاضلاب شروع به جمع شدن در ناحیه اطراف می کند و در برخی موارد می تواند باعث ایجاد پشتیبان شود. فاضلاب جز خارج از نفوذ لوله جایی برای رفتن ندارد.

این می تواند یک تشخیص هشداردهنده باشد، با این حال، روزهای حفاری کامل از طریق زمین برای رفع شکستگی همیشه اینطور نیست، زیرا گاهی اوقات ریلینگ جایگزین مناسبی است. این مشکل باید برطرف شود تا مشکل زهکشی متوقف شود و هیچ جایگزین مناسبی برای DIY برای یک تعمیر ساده در دسترس نیست.

اغلب، این مشکل می تواند در مقیاس کوچک باشد و وصله کردن لوله شکسته می تواند یک درمان سریع باشد. در موارد شدیدتر، لوله های شکسته حتماً باید تعمیر شوند تا از ریزش کامل زهکشی جلوگیری شود.

گرفتگی لوله با اجسام خارجی 

علاوه بر این، گرفتگی فاضلاب نباید مقصر اصلی باشد که مردم فکر می کنند. طیف گسترده‌ای از گرفتگی‌ها از اجسام خارجی می‌توانند بوی گاز فاضلاب را به خانه شما برگردانند. شاید بد نباشد فکر کنید که هیچ چیزی نمی تواند در داخل زهکشی نفوذ کند، با این حال، اغلب گزارش شده است که ریشه درختان و حتی حیوانات مرده باعث مشکلات زهکشی می شوند.

اگر نفوذ برای مدت طولانی باقی بماند، این اتفاقات می تواند منجر به پشتیبان تخلیه و خرابی لوله شود.

ریشه‌های درختان در جستجوی رطوبت کافی در زیر زمین رشد می‌کنند و گسترش می‌یابند. زهکش ها به وفور دارای این هستند، که می تواند باعث شود سیستم های ریشه به طور مداوم به لوله ها فشار وارد کنند تا زمانی که سیستم ریشه به طور کامل به لوله نفوذ کند.

سیستم های اتصال ضعیف در امتداد لبه های لوله ها نیز به راحتی توسط سیستم های ریشه شکسته می شوند. با گذشت زمان، ریشه ها در سراسر داخل لوله گسترش می یابند و باعث انسداد و شکست لوله می شوند.

یک نفوذ باید حذف شود تا مشکلات لوله کشی برطرف شود. این کار را می توان با مارپیچ برای شکستن جسم مزاحم انجام داد که سپس می توان آن را با تجهیزات فشار بالا شستشو داد.

اقداماتی برای تعمیر لوله های آسیب دیده نیز در این شرایط به دلیل ترکیدگی احتمالی لوله ها در اثر نفوذ جسم محتمل است. اگر لوله ها نیز به درستی تعمیر نشوند، بوی فاضلاب همچنان باقی می ماند و گازهای بالقوه سمی آزاد می کند.

چگونه بوی فاضلاب خانه را پیدا کنم؟

مشخص کردن این موضوع معمولاً دشوار نیست. گاز فاضلاب اغلب بوی ضایعات خام انسان یا تخم‌مرغ فاسد می‌دهد، بنابراین اولین جایی که باید به آن نگاه کرد باید کاسه توالت و فلنج توالت باشد، فقط برای رد این که آیا این بوی توالت به هر دلیلی احساس می‌کنید یا خیر.

زهکشی کف و زهکشی دوش مکانهای بعدی هستند که باید بررسی شوند زیرا زهکشی دوش و به خصوص زهکشی کف ارتباط مستقیمی با سیستم سپتیک دارند.

علاوه بر این، حلقه مومی اطراف توالت را بررسی کنید. حلقه مومی می تواند بوی بدی را در سرتاسر خانه منتشر کند زیرا این چیزی است که مسئول اطمینان از قرار گرفتن گاز فاضلاب از توالت در داخل لوله است.

اگر حلقه موم شما آسیب دیده یا فرسوده شده است، باید به فکر تعویض آن باشید.

چگونه می دانید بوی فاضلاب شما کجاست؟

هرچه به علت بوی گاز فاضلاب نزدیک‌تر شوید، بررسی منبع بو آسان‌تر خواهد بود. تله های فاضلاب در فضای باز، زمانی که به درستی تهویه شوند، همچنان در فواصل نزدیک بوی فاضلاب خواهند داشت، اما زمانی که این بو در داخل خانه است، این نشان دهنده مشکل در سیستم فاضلاب یا سیستم های لوله کشی و تله های لوله کشی در خانه است.

دلیل اینکه خانه شما هنگام بارندگی بوی گازهای فاضلاب می دهد

اگر بعد از بارندگی بوی فاضلاب به مشام برسد، موانع آب خشک شده احتمالاً دلیل اصلی هستند. اگر در خانه زهکشی دارید، یا یک زهکشی اتاق لباسشویی، یک زهکشی حمام، یا زهکشی به وان لباسشویی که زیاد استفاده نمی شوند، این می تواند باعث خشک شدن مانع آب شود.

برای اطمینان از عدم ایجاد بوی فاضلاب، به سادگی آب سرد را از طریق لوله تخلیه که اغلب از آن استفاده نمی شود، عبور دهید.

علاوه بر این، نصب ضعیف پشته دریچه می تواند دلیل آن باشد. یک پشته هواکش باید بتواند بوها را آزادانه و بدون تجمع آب باران در لوله آزاد کند.

منابع بوی فاضلاب

چیزهای زیادی وجود دارد که باعث می شود خانه شما بوی فاضلاب بدهد. اما منبع اصلی، خارج از چیزی مانند نشت گاز، وسایل لوله کشی داخل خانه شما است.

دلیل دیگر می تواند انسداد سپتیک یا حتی سپتیک منجمد باشد. در مورد زهکشی فاضلاب، همه چیز باید روان و کارآمد باشد.

روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب

هنگامی که خانه شما بوی گاز فاضلاب می دهد، و به خصوص اگر بوی فاضلاب را در تمام اتاق های خانه استشمام می کنید، مهم است که برای جلوگیری از تنفس سولفید هیدروژن، بوی آن را برطرف کنید.

اما قبل از اینکه بتوانید برای از بین بردن بو از خانه خود کار کنید، ابتدا باید مشخص کنید که بو از کجا می آید.

آزمایش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان برای یافتن علت ایجاد بوی نامطبوع انجام داد، علاوه بر راه‌حل‌های مختلفی که می‌توانید برای کاهش بوی داخل خانه خود انجام دهید.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان این کار را انجام داد و از چه روش هایی می توانید برای از بین بردن بو از خانه خود استفاده کنید.

چگونه بوی گاز فاضلاب را در خانه خود شناسایی و از بین ببرید

بوی ناخوشایند خانه‌های گاز فاضلاب در خانه‌های کمی وجود دارد. این بوها در خانه‌ها زندگی را ناخوشایند می‌کند و احتمال مهمان‌داری در این روزها بد است. همانطور که ما همچنین کشف کردیم، این بوها تقریباً همیشه از زهکشی ساطع می شوند، اگر نه از مخزن سپتیک.

یکی از روش های آزمایش شده و آزمایش شده، تست دود لوله کشی با دستگاه دود مناسب است. این آزمایش از دود برای یافتن ترک یا نشتی در خط فاضلاب استفاده می‌کند و به متخصصان لوله‌کشی هشدار می‌دهد که مشکل در کجاست.

در زمانی که منتظر یک شرکت فاضلاب حرفه ای - مانند KJC Draining - هستید تا این مشکل را برطرف کند، برخی از درمان های خانگی وجود دارد که می توانید برای کاهش بوی فاضلاب انجام دهید. در ابتدا از استفاده از مواد شیمیایی درجه صنعتی یا سفید کننده های کلر خودداری کنید و به جای آن از داروهای زیر استفاده کنید.

بیکینگ پودر، سرکه و آب جوش درمان های خانگی شگفت انگیزی برای تمیز کردن و از بین بردن بوها هستند.

شما می توانید با ریختن آب جوش به اندازه قبض آب در مجاری بدبو شروع کنید. آب داغ مواد را به طور موثری شل می کند، که اگر گرفتگی قابل توجهی وجود نداشته باشد، باعث شستشو می شود.

همچنین می توانید یک یا دو فنجان بیکینگ پودر را به آبکش بدبو اضافه کنید. بیکینگ پودر به دلیل خواص خنثی کنندگی معروف است. دلیلی وجود دارد که این ماده به عنوان یک ضد اسید و یک عامل پاک کننده بسیار خوب عمل می کند.

زمانی که جوش شیرین می خورد و ذرات یا باکتری های ایجاد کننده بو را از بین می برد، بگذارید یک یا دو ساعت در آبکش بماند و سپس آبکش را با آب داغ بشویید.

سرکه، روغن نباتی یا روغن معدنی نیز از بین برنده بوی بد فاضلاب هستند. این مواد مانند جوش شیرین عمل می کنند، اما دارای مزیت افزوده شده به عنوان یک پاک کننده قوی هستند. چند فنجان سرکه را بجوشانید یا در مایکروویو قرار دهید و به سادگی در زهکشی بدبو بریزید.

حدود یک ساعت صبر کنید و سپس زهکش را با آب داغ بشویید.

مشکل ممکن است کمی پیچیده تر از چیزی باشد که با چشم غیر مسلح از بالا قابل مشاهده است. تله‌های p (ساختار منحنی زیر سینک)، و همچنین سیستم‌های P-trap خشک، پمپ سامپ یا لوله‌های هواکش، نیز می‌توانند از دلایل هوای فاضلاب در خانه‌ها باشند.

تله p را می توان به راحتی با یک آچار جدا کرد و ممکن است بخواهید یک سطل زیر آن قرار دهید تا هر گونه آب راکد یا زباله را بگیرد. هر گونه اسفنج یا مواد موجود را بشویید.

دریچه‌های زهکشی در مورد لوله‌کشی به آن توجهی نمی‌کنند، زیرا بسیاری از صاحبان خانه‌های مسکونی به سختی به نقش دریچه‌ها در مورد گازهای فاضلاب فکر می‌کنند.

دریچه های زهکشی جزء حیاتی یک سیستم زهکشی هستند زیرا فشار هوا را به زهکشی ها برای کمک به انتقال سد آب و زباله از طریق سیستم فاضلاب تامین می کنند.

این دریچه ها ممکن است به مرور زمان با زباله های بیرونی مسدود شوند و باید تمیز شوند تا هوا وارد زهکشی شود.

زهکشی KJC - شرکت متخصص تخلیه و تخلیه فاضلاب

بوی گازهای فاضلاب یک اتفاق نسبتاً رایج است، هرچند اتفاقی نیست که کسی بخواهد با آن مقابله کند. دلایل ایجاد بوی گاز فاضلاب می تواند سطحی یا پیچیده باشد، بسته به اینکه چه چیزی باعث ایجاد بو از زهکشی ها یا خطوط فاضلاب می شود.

برای از بین بردن بوی گاز فاضلاب، می توانید از ترکیب آب داغ، جوش شیرین، سرکه و حتی لیمو برای عبور از فاضلاب استفاده کنید تا مشکل برطرف شود.

علل دیگر می تواند گرفتگی لوله ها، مسدود شدن دریچه های زهکشی و حتی ناهنجاری های ساختاری در خط اصلی فاضلاب باشد، به همین دلیل است که گزارش مشکل معمولا بهترین اقدام است. زهکش های بدبو قابل تعمیر هستند و دلیلی برای زندگی در خانه های بدبو به دلیل مشکلات زهکشی مزاحم وجود ندارد.

اگر هیچ یک از این راه‌حل‌ها مؤثر به نظر نمی‌رسد، ممکن است لازم باشد با یک شرکت لوله بازکنی زنجان مشورت کنید تا یک لوله‌کش حرفه‌ای برای رفع این مشکل مشورت کنید.

در لوله بازکنی زنجان، مطمئناً می‌توانیم از پس این چالش برآییم. ما به شهرت خود به دلیل داشتن یک تجارت صادقانه، قابل اعتماد و حرفه ای و خانوادگی افتخار می کنیم. ما با استفاده از بیش از 20 سال تجربه خود برای مقابله و حل همه مشکلات تخلیه، پیشنهادات و مشاوره رایگان ارائه می دهیم و خدمات پاسخ اضطراری 24/7 را ارائه می دهیم.

ما آشوبی را که بوی خانه می‌تواند به همراه داشته باشد و اهمیت راه‌اندازی همه چیز در سریع‌ترین زمان ممکن برای کاهش بوی بد را درک می‌کنیم. کارکنان خوش برخورد ما همیشه به دنبال انجام کار با بالاترین استانداردها هستند، به خصوص در مواردی مانند گاز فاضلاب.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

6 نوع وان آب گرم برای گرم کردن شما در هر زمان از سال