عوامل موثر در زمان پر شدن چاه فاضلاب

 هر چاهی که حفر شود، چه بزرگ و چه کوچک، روزی پر خواهد شد و احتیاج به تخلیه چاه دارد. در صورتی که مدام شاهد ورود حشرات موذی از راه های فاضلاب هستید، یا بوی نامطبوعی از آنها به مشام می رسد، باید به فکر لوله بازکنی  باشید. در صورت عدم توجه به این نشانه ها، در ادامه، راه های آب بسته شده و آب از خروجی های فاضلاب بالا 

می آید. حتی ممکن است چاه سرریز کند و باعث نم زدگی اطرافش شود.

 

لوله بازکنی

عوامل موثر در زمان پر شدن چاه فاضلاب 

زمان پر شدن چاه، بسته به نوع بستر خاکی، ابعاد چاه و میزان رسوب آن، متفاوت است. چاه هایی که در بستر های ماسه ای حفر شده اند، با عبور دادن آب و انتقال آن به بستر پیرامون، زمان بیشتری طول می کشد تا پر شوند. برعکس، چاه های حفر شده در بستر سیمانی یا سپتیک ها، به دلیل عدم توانایی در عبور دادن آب، سریع تر پر می شوند.
همچنین بسیاری از موادی که وارد فاضلاب می کنیم، رسوب دهنده هستند. به عنوان مثال، چربی ها، مو و مواد معدنی، با ورود به چاه های فاضلاب، در دیواره ها رسوب می کنند. با ایجاد لایه ای از رسوبات، میزان تبادل آب با بستر اطراف چاه کاهش یافته و فرآیند پر شدن چاه، تسریع می شود. 
 در خصوص تجهیزات مکانیزه تخلیه چاه، در مقاله تخلیه چاه تهران نیز سخن گفته ایم. با توجه به مطالب ذکر شده، برای


احیای چاه پر شده، باید دو کار عمده صورت بگیرد.

 

تخلیه چاه فوری

امروزه به کمک دستگاه های مکنده لجن، پس از برداشتن درب چاه، محتویات درون آن را خالی می کنند. پمپ های مکنده ی لجن، متصل به ماشین آلاتی هستند که مواد پمپ شده را در تانکر خود نگه می دارند. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و باید توسط متخصصین استفاده شوند. در صورت نیاز به خدمات لوله بازکنی شهرک غرب نیز می توانید با ما تماس بگیرید.

لایروبی و کف تراشی

در مورد افزایش عمر مفید یک چاه فاضلاب این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اقدام به موقع جهت تخلیه چاه تنها راهکار افزایش عمر چاه فاضلاب نیست بلکه پس از تخلیه بایستی توسط یک گروه مجرب و متخصص در این حوزه لایروبی دیواره های چاه از رسوبات و لجن هایی که هنگام تخلیه از بین نمی روند نیز، صورت گیرد.
در حقیقت با این کار چاه به طور کامل احیا می شود و مدت زمانی که لازم است تا دوباره نیاز به تخلیه چاه پیدا کند افزایش می یابد. از این طریق می توان عمر مفید چاه را افزایش و هزینه های لازم برای تخلیه آن را کاهش داد. در مورد تخلیه اصولی و لایروبی تمام و کمال چاه فاضلاب خود می توانید به کارشناسان مجرب ما در زمینه تخلیه چاه تهران  اطمینان نمایید. ما در گروه تخلیه چاه بهمن با رعایت استانداردهای لازم و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات مکنده و لجن کش، احیای چاه فاضلاب شما را انجام و در این زمینه نکات لازم برای افزایش طول عمر آن راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم.

تقریبا همه ی چاه ها برای استفاده بهینه، احتیاج به لایروبی دارند. در این فرآیند، پس از تخلیه چاه، به وسیله ی دستگاه های رسوب تراش یا به کمک نیروی انسانی، دیواره ی چاه تراشیده می شود. تراشیده شدن تا جایی ادامه می یابد که همه ی رسوبات از بین رفته باشند. انجام این کار، باعث افزایش ظرفیت چاه و افزایش میزان خروج آب از دیواره ها می شود. در نتیجه، مدت زمانی که طول می کشد تا چاه پر شود، افزایش می یابد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

6 نوع وان آب گرم برای گرم کردن شما در هر زمان از سال