نحوه نصب وان آب گرم در 7 مرحله

قبلاً در خصوص انواع جکوزی صحبت کرده ایم و در این مقاله می خواهیم در خصوص روش نصب جکوزی صحبت کنیم. پیشنهاد می کنم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

کمی بهتر از یک غوطه ور شدن طولانی و آرامش بخش در جکوزی خصوصی شما پس از یک روز سخت است. جکوزی ها ارزش سرمایه گذاری عالی را برای یک خانه ارائه می دهند، زیرا می توانند در تمام طول سال و توسط بیش از یک نفر استفاده شوند. آب گرم و جت فواید زیادی برای سلامتی نیز دارند - از کاهش درد گرفته تا کاهش استرس. نصب یک جکوزی ممکن است گران باشد، اما در دراز مدت می تواند ارزش آن را بیشتر کند.

زمان نصب وان آب گرم

نصب یک جکوزی ممکن است یک فرآیند نسبتا ساده باشد، اما داشتن یک جکوزی یک تعهد طولانی مدت است. یک جکوزی به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد، که می تواند گران باشد - به خصوص اگر مشکلی پیش بیاید یا آسیب ببیند. علاوه بر این، اگر در تمام طول سال از وان آب گرم خود استفاده می کنید، انتظار قبوض آب و برق بیشتری را داشته باشید. اگر به فکر داشتن وان آب گرم خود هستید، مطمئن شوید که برای این تعهد آماده هستید.

به یاد داشته باشید، حتی اگر حفظ و نگهداری در ابتدا گران به نظر برسد، هر گونه آسیب ناشی از بی توجهی به جکوزی شما هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت.

اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفته‌اید، باید به خودتان زمان بدهید تا جزئیات را برنامه‌ریزی کنید. نصب جکوزی باید در مکانی مناسب و در دسترس در اطراف خانه شما انجام شود، به خصوص اگر قوانین ساختمانی و برقی وجود دارد که باید رعایت کنید.

برنامه ریزی کنید که نصب خود را زمانی انجام دهید که هوا خوب است و خیلی سرد نیست تا از عوارض جدی یا خطرناک جلوگیری کنید. به طور کلی، بسته به اینکه آیا نیاز به ساخت فونداسیون، دریافت مجوز و غیره دارید، باید حداقل نیم روز برای مراحل نصب و چندین هفته برای کل پروژه به خودتان اجازه دهید.

ملاحظات ایمنی

جکوزی ها فوق العاده سنگین هستند. هر زمان که در حال حرکت یا کار در اطراف یک جکوزی هستید، باید کفش های پنجه بسته بپوشید و با احتیاط وان را حمل کنید. هرگز سعی نکنید وان آب گرم را به تنهایی جابجا کنید - این بسیار خطرناک است و آسیب ناشی از این کار ممکن است گارانتی را باطل کند. همیشه از حداقل سه یا چند نفر دیگر کمک بگیرید.

شما همچنین می توانید از کمک حمل و نقل یا نصاب های حرفه ای استفاده کنید، اما هرگز فردی را بدون بیمه استخدام نکنید. استفاده از تجهیزات متحرک مانند تسمه ها، عروسک های مبلمان و تخته سه لا برای کمک به جابجایی جکوزی احتمالا این روند را آسان تر می کند. آماده سازی و اندازه گیری مسیر از حاشیه تا فونداسیون از قبل به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید چه کاری باید انجام دهید.

نصب جکوزی همچنین به معنای نصب یک سیستم الکتریکی است که جکوزی بتواند به آن متصل شود. مگر اینکه شما یک برقکار مجاز هستید، سعی نکنید خودتان این سیم کشی را انجام دهید. ممکن است سیستم نیاز به رعایت کدهای محلی داشته باشد و برقکار شما می‌تواند مطمئن شود که این کار را انجام می‌دهد.

مواد شیمیایی ضدعفونی کننده مانند کلر یا برم نیز در صورت استفاده نادرست می توانند خطرناک باشند. همه مواد شیمیایی باید با دستورالعمل های ایمنی و هشدارهای روی برچسب ظرف همراه باشند. این موارد را از قبل بخوانید و از اقدامات احتیاطی توصیه شده پیروی کنید. هنگام ذخیره سازی اضافی نیز حتماً مراقب باشید.

ابزار مورد نیاز 

  • وسایل جابجایی (بند، عروسک و ...)
  • متر نواری
  • مرحله
  • مواد
  • شلنگ باغچه
  • مواد شیمیایی ضد عفونی کننده

دستورالعمل های آماده سازی

هنگام خرید یک جکوزی، باید قبل از شروع مراحل نصب، جزئیات را آماده و برنامه ریزی کنید. تمام این مراحل را قبل از خرید جکوزی خود انجام دهید تا از عوارض بعدی جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که برخی از این مراحل ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد (مثلاً دریافت مجوز یا نصب فونداسیون)، بنابراین بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

1. جکوزی خود را انتخاب کنید

قیمت ها بسته به مدل، سبک و سازنده جکوزی شما متفاوت است. مشخصات - مانند حجم آب، سیستم های شیمیایی، میزان اشغال و روش نصب - ممکن است بین جکوزی ها متفاوت باشد و بر قیمت نهایی نیز تأثیر بگذارد. به دقت تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید کدام جکوزی مناسب نیازهای شماست.

2. بررسی و اخذ هرگونه مجوز ساختمانی ضروری

بسته به موقعیت مکانی شما، دولت محلی شما ممکن است به مجوز یک جکوزی در فضای باز نیاز داشته باشد. آنها ممکن است اطلاعاتی در مورد مکان برنامه ریزی شده، پایه و برق شما بخواهند. مجوزهای نهایی ممکن است بین 50 تا 500 دلار هزینه داشته باشد.

3. مکان نصب جکوزی را انتخاب کنید

وان شما باید در فضایی مطابق با قوانین ساختمان قرار گیرد که در آن فضایی در اطراف وان برای ورود و خروج داشته باشید. اگرچه ابعاد دقیق آن به اندازه وان شما بستگی دارد، سعی کنید حداقل یک یا دو فوت فضای اطراف کل وان را به خود اختصاص دهید.

سایر عوامل عملی و زیبایی شناختی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • نزدیکی به شلنگ برای پر کردن وان
  • نزدیکی به مناطق زهکشی ایمن برای مواقعی که نیاز به تخلیه وان دارید
  • چه منظره را دوست داشته باشید یا نه
  • اگر جکوزی شما از عوامل محافظت شده یا دارای سایه است
  • اگر جکوزی شما در مکانی به اندازه کافی خصوصی باشد

نکته در مورد مکان: بسیاری از ما در جوانی در فعالیت های مشکوک شرکت می کردیم. یکی از این فعالیت‌های مشکوک که توسط اعضای تیم ما "شاهد" شد، شامل قرار دادن یک جکوزی در داخل اتاق خواب طبقه دوم روی یک کف چوبی سخت و اصلاح آن بود تا بتواند با سیم‌های داخلی متعدد تغذیه شود.

در حالی که همه اوقات خوشی را سپری کردند و خوشبختانه هیچ کس آسیبی ندید، ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که قرار دادن جکوزی در داخل یا روی هر سطحی، بدون پایه یا پد تقویت شده بدون مشورت با یک مهندس (نه یک "دانشجوی مهندسی") توصیه نمی شود. ”).

4. پایه را آماده و نصب کنید

یک جکوزی کامل به راحتی بین 3000 تا 4000 پوند وزن دارد، به این معنی که شما به یک پایه صاف و محکم نیاز دارید که بتواند وزن را تحمل کند. دال های بتنی، پد آبگرم یا عرشه تقویت شده همه گزینه های ممکن برای فونداسیون هستند. با یک پیمانکار عمومی صحبت کنید تا مطمئن شوید که فونداسیون برنامه ریزی شده شما می تواند از جکوزی شما پشتیبانی کند.

5. سیستم الکتریکی را نصب کنید

مگر اینکه با کدهای برق شهر خود با تجربه، مطمئن و آشنا باشید، یک برقکار (400 تا 800 دلار) استخدام کنید تا منبع برق را برای شما سیم کشی کند. شما معمولاً به یک قطع کننده مدار GFCI نیاز دارید که آمپر و ولتاژ مورد نیاز بستگی به مشخصات جکوزی شما دارد.

دستورالعمل نصب و راه اندازی جکوزی

1. وان آب گرم خود را در خانه خود تحویل بگیرید

اکثر خرده فروشان جکوزی جدید شما را مستقیماً به خانه شما تحویل می دهند. مطمئن شوید که مسیر رسیدن به محل نهایی جکوزی روشن و بدون مانع باشد، بنابراین شما یا پرسنل تحویل به راحتی می توانید آن را به فونداسیون آماده شده منتقل کنید.

2. وان آب گرم را قرار دهید

قبل از ادامه، مطمئن شوید که از مکان جکوزی خود راضی هستید. به یاد داشته باشید، هنگامی که جکوزی خود را با آب پر کنید، حرکت مجدد بدون تخلیه آن غیرممکن خواهد بود.

3. وان آب گرم را مونتاژ کنید

دستورالعمل های مونتاژ را در دفترچه راهنمای مالک همراه جکوزی خود دنبال کنید. نصب وان آب گرم نسبتاً ساده است، اما حتما قبل از کار بر روی جکوزی خود دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنید تا به آن آسیب نرسانید. توجه داشته باشید که بسته به پیچیدگی سیستم، ممکن است لازم باشد برای این مرحله دوباره یک برقکار استخدام کنید تا جکوزی شما را به منبع برق متصل کند.

4. هات وان خود را پر کنید

به دنبال هر دستورالعمل خاصی که در کتابچه راهنمای شما برای این مرحله توضیح داده شده است، ادامه دهید. می توانید از شلنگ باغچه خود برای پر کردن جکوزی خود استفاده کنید. در حالی که وان آب گرم پر می شود، مراقب هرگونه نشتی که ممکن است ظاهر شود باشید. به طور کلی، شما همچنین نیاز دارید:

  • مطمئن شوید که برق قطع شده است
  • فضای داخلی جکوزی را تمیز کنید
  • جت ها، دستگیره ها و کنترل ها را دوباره چک کرده و آماده کنید
  • دریچه های هوای باز

5. وان داغ خود را روشن کنید

فرآیند گرم کردن وان را شروع کنید. ممکن است کمی وقت بگیرد. هنگام گرم کردن، پوشش را روی وان آب گرم خود قرار دهید.

6. مواد شیمیایی ضد عفونی کننده را اضافه کنید

در حالی که وان شما در حال گرم شدن است، مواد شیمیایی ضد عفونی کننده مناسب را به آب اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه اقدامات احتیاطی در مورد بطری های شیمیایی را رعایت کنید. قبل از استفاده از جکوزی از کیت تست آب استفاده کنید تا مطمئن شوید که مواد شیمیایی متعادل هستند.

. از وان داغ جدید خود لذت ببرید

حدود چهار تا هشت ساعت یا بیشتر طول می کشد تا جکوزی جدید شما به دمای مناسب (100 تا 106 درجه فارنهایت) برسد. همچنین ممکن است بخواهید یک روز منتظر بمانید تا مطمئن شوید که مواد شیمیایی موجود در آب شما به درستی متعادل هستند و هر سطح کلر ایمن است. توجه داشته باشید که کلر تنها انتخاب در مورد یک ماده شیمیایی ضدعفونی کننده نیست. به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که ظرف 12 تا 24 ساعت پس از پر شدن از وان آب گرم خود استفاده کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خطرات استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و صنعتی

5 نوع لوله برای لوله کشی ساختمان

6 نوع وان آب گرم برای گرم کردن شما در هر زمان از سال